ponniitjejen

Alla inlägg under september 2015

Av Linnea Karlsson - 2 september 2015 21:07

Hejsan

Idag är det Onsdag. Vilket betyder att det bara är 2 dagar kvar till helgen^^

Imorgon ska jag rida Ella och köra Solis. Jag slutar tidigt så det är skönt för då hinner jag bägge utan stress.

Idag red jag en islandshäst. Han heter Loftur och det är min grannes häst. Jag red han för först gången idag. Det var även första gången jag tölta på en häst! Det var super kul.

Hejdå

Ella får stå för bilden!

 


Av Linnea Karlsson - 1 september 2015 16:13

   Hejsan!

Idag är det Tisdag! Jag glömde uppdatera igår så det blir två inlägg idag. Ska försöka uppdatera varje dag om jag hinner annars blir det som idag!


Idag ska jag på ridning vid ridskolan det ska bli super kul. Vi ska köra lite markarbete (bommar, små hinder)

Sedan så ska jag rida Ella. Tro det blir en lite tur i skogen. Mest skritt och trav. Vi får se hur det blir med galopp!

Annars ska jag inte göra så mycket idag. Om jag hinner ska jag städa sadelkammaren. Det behövs.. Är lite rörigt där inne så det ska fixas.

Jag körde Solis igår det var jätte kul. Ida min syster var med så vi körde en tur i byn. Han var super pigg!! Och bara flög fram i traven! Så det var super kul och är super nöjd över han! Imorgon blir det en till kör tur! :)

       

Av Linnea Karlsson - 1 september 2015 15:52

Solis

Solis är en svart shetlandponny som är född 1991

Jag fick han när jag var nio år, jag hade han i 3 år sedan sålde vi han. Föra sommaren skulle han ägare sälja honom så vi köpte tillbaka honom.

Solis är en snäll häst som är säker i sig själv. Han är både inkörd och inriden.

Solis har gått ponnytrav hos tidagre ägare. Men jag kör bara skogsturer med han.

Han har löshoppats 1m (hos oss)

Nu är jag förstor för att rida han så jag kör han. Men mina små systrar rider honom. Han ska bli deras läromästare om dem fortsätter med hästar när dem blir äldre.


Mål:

- Ökad trav när vi kör ut

- Löshoppa 110cm


Vi har inte så mycket mål just nu!

Det här är solis i stora drag. Så nu vet ni lite mer om honom! Sedan har ni en liten bild bomb på han med en massa blandade bilder!

                                               

Presentation


Hejsan!!
Jag heter Linnea och är snart 15 år. Jag har två hästar som heter Solis och Ella. På denna blogg får ni mest läsa om mina hästar men även lite annat smått och gott ;)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards